XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
- kasu bereziak aztertzeko, erregulartasunak aurkitzeko, hipotesiak egiteko eta frogatzeko edo gezurtatzeko, etab. bezalako problemak ebazteko beharrezkoak diren estrategia orokorrak;
- eman beharreko urratsei eta erabili beharreko estrategiei buruz erabaki arrazoituak hartzea, zeregin nagusia da curriculumean.
Arrazoitzeak zuzentzea, argudioak kritikatzea, ebazpenak aurkitu arte tinko irautea, etab. bezalako jarrerak bultzatu beharra dago, gainera.
Prozesu horiek guztiek adimen-egiturak eta Matematika baino urrunago doazen jarrerak sortzen laguntzen dute, eta, beraz, haien
Zentzu horretan problema irekien ebazpenak
Problemak ebazteko estrategia horiek landu dira aurreko urteetan, beraz, kurtso honetan estrategiok zabaldu egin beharko dira estrategia bereziekin, eta edukin berriei aplikatuz.
Horrela, ebazpenerako adimen-eskemen sare zabalagoa osatzeko ikaskuntza berriak zabaldu, barneratu eta integratuko dira; sare horretan edukin eta prozedura berriak elkar lotuko dira eta ikasleek problema berriei aurre egin ahal izango diete.
Gainera, matematikak eskaintzen duen gogobetetzea
Matematiken eta beste zenbait Zientzien arteko lotura agerian jarri dugun antzera, garrantzitsua da matematikako gai desberdinen artean dauden harremanak azpimarratzea.
Ikuspegi desberdinetatik ikusita, egoera edo kontzeptu matematiko bakar bati buruzko adierazpen desberdinak egiteko gai diren ikasleek, problemak ebazteko tresna gehiago izango dute era berean eta jakintzagaiari buruzko ikuspegi koherenteagoa, gainera.
Batxilergoa izaera bakarreko eta helburu bikoitzeko
Horrela, ikasleek jadanik Derrigorrezko Bigarren Irakaskuntzan lortutako ezagueretan oinarrituko da Matematika, eta beren beharrizanak asetu beharko dituzte
Azkenik, matematiken izaera instrumental eta balio hezitzaileaz gain, ez da komeni ikasleen beharrizanetara egokitu beharko den
Horrela, Gizarte-Zientziei aplikatutako Matematika I jakintzagaian batez ere praktikoak izango da, teoria gutxirekin, eta Gizarte-Zientziei aplikatutako Matematika II jakintzagaian, berriz, egoera konplexuagoak plantetatzeaz eta aztertzeaz eta teknika eta kontzeptu matematiko sofistikatuagoetara jotzeaz gain, (...)